Pages

Thursday, February 14, 2013


आत्म सुद्धि क़ा लागी केही चिंतन
शेखर ढुंगेल
आउनुस  एक छीन समाज को दुस्ट्याईधुर्त्याई , फटायी , लोभ लालच , इर्स्या घमंड लाई थाती राखी " मरेर  बाच्ने की   बाचेर मर्ने'उपाय को लागी केही चिंतन मनन गरौ . समाज मा सृष्टी को अनादी कल देखि  नै लोभ मोह क़ा कारण कतिपय बांछित , अबान्छित कर्म कु कर्म हरु भै राखेका छन . जस्लाई मानबिय   दानबिय स्वभाब को रूप मा परिभाषा गरिएको छ . प्रत्यक मानिस भित्र यस्ता गुण कुनैं   कुनै कुना मा बिध्यमान हुन्छ . मानिस को  आबस्यकता , इच्छा अनि आपूर्ति बिच को खेल नै जीवन हो . यो खेल मा कस्तो इच्छा र आपूर्ति को सीमा निर्धारण  गर्छ ब्यक्ति ( मानिस) ले  त्यस मा नै ब्यक्ति को स्वभाब र ब्यबहार ले समाज मा स्थान प्रभाब पार्ने गर्दछ . र स्वयम ब्यक्ति को परिचय समेत निर्धारण गर्दछ . समाज को खेल को एउटा सानो हिस्सा लाई संबोधन गर्दै गीता मा लेखिएको छ " जब मानिस को इच्छा पूरा हुदैन तब  आक्रोशित हुन्छ मानिस मा क्रोध त्यस बेला आउछ जब उसको इच्छा मा रुकावट बाधा अड़चन आउछ "अर्थात सम्पूर्ण समस्या को जड़ ब्यक्ति को  अस्वभाबिक  इच्छा आकांक्षा" नै हो .

एक जना बिद्द्वान ले मानिस को स्वभाब लाई यसरी उल्लेख गरेका छन " जिउदो को प्रससा गर्न भयाई न भयाई छ उसलाई मरेका लाई समबेदना किन दिन्थ्यो ? फाईदा दिने हरु वरिपरी झुम्मिएको बेला बे मतलब को मानिस को दुःख उसले किन सोच्छ ?'' अर्थात मानिस स्वार्थी हुन्छ र उसको प्रत्यक कदम स्वार्थ को लागी अगाड़ी बढ़ी राखेको हुन्छ जायज स्वार्थ ले ब्यक्ति र समाज को भलो गरी राखेको हुन्छ भने नाजायज स्वार्थ ले अर्को ब्यक्ति ,  समाज र स्वार्थ  लाई प्रगाडित गराई राखेको हुन्छ . गीता को  १६ . २९ खंड मा उल्लेख गरिएको  ' काम क्रोध लोभ देखि बच्नु पर्छ नर्क  स्वर्ग अन्यत्र होइन यही जीवन र यही पृथ्वी मा नै  .अनियंत्रित लालच पूरा गर्न दौडने मानिस लाई बार बार असफलता हात लाग्दछ. त्यस्तो मान्छे शंका गर्ने , भ्रममा पर्ने , असहनसिलता र क्रोधी हुन्छन् . जब सम्म मानिस यस्तो इच्छा मा आशक्त रहन्छ उसको जीवन नर्कमय नै हुन्छ "".  गीता कै २.६३ खंड मा भनिएको छ " मानिस मा क्रोध बाट सम्मोह उत्पन्नं हुन्छ सम्मोह बाट स्मृति मा भ्रम स्रीजना हुन्छ भ्रम व़ा शंका ले मानिस को बुद्धि नस्ट हुन्छ र अन्तमा स्वयम नस्ट हुन्छ. सम्मोह त्यस्तो क्रोध को अबस्था हो जस बेला  ' ब्यक्ति े सोच्दछ  की   म जे गर्दै छू ठीक गर्दै छू बाकि सबै गलत देख्द्छ र अरु को कुरा सुन्ने र बुझने क्षमता समेत नस्ट भै सकेको हुन्छ त्यस्तो ब्यक्ति ले के उचित के अनुचित भनी बिबेक प्रयोग गर्न क्दैन अनि बिबेक हिन् बनेर स्वयम नस्ट हुन्छ . 
समाज मा खराबी को बिऊ रोपने हरु प्रसस्त छन यसको बीजारोपण गर्न सजिलो छ जसरी घर भत्काउन.  असल कुराको बिऊ रोप्नु र उमार्नु एउटा घर बनाउनु जती कै गार्हो  . यस सन्दर्भ  मा भारतीय दर्शन शास्त्री स्वामी ाम तीर्थ भन्छन "" मानिस हरु जो अरु को खराबी सोच्छन  , बोल्छन तर एउटा धुर्ब सत्य कुरो के भने जतिसुकै गोप्य ठाऊ मा त्यों बिशाक्त भावना को  बिऊ  बमंन गर  व़ा रोप जती सुकै बिस्वास  पात्र भनिएको मित्र लाई कसैलाई   भन्नु है  भनी कसम खुवाएर गलत कुरा अर्को लाई बिगारने कुरा गर एक दिन समय ले निर्मम र कठोर बनेर त्यों दुस्ट बिचार र कर्म को बदला मा सजाय गरेर नै छोड्छ गलत नियति को भन्दाफोर  भएर नै छोड़छ . 

आज को समय मा संसार का  नर नारी लाई खड्किएको  एउटा समस्या हो सच्चा मित्रता . मित्रता को बारेमा परिभाषा गर्दै पंडित राम चन्द्र शुक्ला भन्नु हुन्छ " मानिस मानिस बिच हुने निस्वार्थ र सच्चा मित्रता  मा ऊच्चकोटि को बैध्य ले ( आधुनिक डाक्टर ) गर्ने उपचार पछि को आराम भन्दा उत्तम र महँगो सेवा भाब , त्याग हुन्छ एउटा असल भन्दा असल आमा को भन्दा माया , सहन , धर्यता,  कोमलता  ,क्षमा  त्याग हुन्छ . कहा खोजने त्यस्तो मित्र त्यों मित्र छ आफै भित्र आफ्नै मन भित्र रहेको बिस्वास प्रेम लाई बाडन सक्नु पर्छ . लिने  प्रयोग गर्ने होइन दिने र सहयोगी हुने भावना स्वयम मा हुनु पर्छ . यसै सन्दर्भ मा महात्मा गाँधी भन्नु हुन्छ " 
 जून मानिस मा नैतिकता , इमान्दारिकता  , धर्यता  हुँदैन र स्वार्थ मात्र लुकेको हुन्छ त्यस्तो मानिस को कोई मित्र हुदैन कोई आफ्नो हुदैन र  त्यों मानिस ले  अरुले भन्दा स्वयम ले नै  धेरै  नोकसान पुर्याई राखेको हुन्छ'' .
त्यों मेरो मित्र हो त्यों ठीक छ त्यों सीत कुरा मिल्दैन त्यों ठीक छैन त्यसको संगत न गर्नु त्यों देखि होसियार हुनु मलाई बिस्वास गर्नु त्यस लाई बिस्वास गर्न सकिन्न त्यों काम हुँदैन त्यसको पछि न लाग्नु यस्ता सबै  कुरा  एउटा क्षुद्र चित्त भएको मानिस ले मात्र गर्छ . उदार मन ठुलो चित्त भएको मानिस को लागी  सारा संसार कोसबै  मानिस असल मित्र हुन्छ ,कसै  लाई ख़राब देख्दैन .   उसले हमेसा अरुको भलो मात्र चिताएर काम गर्दछ .यो कुरो महोपदेश मा उल्लेख  गरिएको छ  . 
अन्तमा सत्य साईं  बाबा  भन्नु हुन्छ संसार मा बांच   यसरी की संसार को लोभ लालच इर्ष्या लाई मन  बाट निकाली फ़्याकिदेउ  , अनि तिमी लाई बिबेकी बनाउद छ , , सदाचारपूर्ण बिबेक को प्रयोग ले नै मानिस को आत्म शान्ती को बाटो निर्माण गर्दछ .
अस्तु

परिबर्तन को लागि नागरिक आचार संहिता (norms of strong civic sense )

No comments:

Post a Comment